Pages

14 April 2011

သၾကၤန္အလြမ္း(၂)

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပဲေရႏွစ္ခါပြျဖစ္ရသည္။ ဆရာမရဲ့ေမေမေနမေကာင္းျဖစ္လိုက္၍ ဆရာမက ထိုႏွစ္တရားစခန္းမဝင္ျဖစ္။ အၾကိဳေန့မတိုင္ခင္ေန့၊ ညေနခင္းရဲ့ ခပ္စိမ္းစိမ္းေနေရာင္က်ိဳးတိုးက်ဲတဲႏွင့္အတူ သူတို့တူအရီးႏွစ္ေယာက္သာ ဓႏုျဖဴျမိဳ့၊ ေရႊဂူေက်ာင္းတိုက္ၾကီးသို့ အထုပ္ကေလးေတြပိုက္၊ အိပ္ယာလိပ္ကိုယ္စီဆြဲလို့ ေယာင္လည္လည္နဲ့ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ အဲဒီတုန္းက တစ္ခါမွမျမင္ဖူးေသာသူတို့ကို အေျပးကေလးဆီးၾကိဳေသာ အမ်ိဳးသမီးေယာဂီအေဆာင္မွဴး၏ အျပံဳးကမူ ခုျပန္ျမင္ေယာင္မိခ်ိန္ထိ ေႏြးေထြးေနဆဲ၊ လွဳိက္လွဲေနဆဲ။ (ဆရာမၾကီးေဒၚလွရီဟု ေနာက္ေတာ့နာမည္သိခြင့္၊ ရင္းႏွီးခင္မင္ခြင့္ရသည္။) သူႏွင့္ သူ႔ထက္အသက္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္သာပိုၾကီးေသာ အေဒၚလုပ္သူတို့ ဤေနရာသို့ မည္သူ့အရွိန္အဝါမွမပါ၊ အသိတစ္ေယာက္မွ မရွိဘဲ အစိမ္းသက္သက္ ေရာက္လာခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။

ဤေနရာကား သက္ေတာ္ရွည္ ေရႊဂူေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ၾကီးက ေျမေနရာေပး၍၊ ေရႊဥေဒါင္းေဒၚခင္ၾကည္က မ်ိဳးေစ့ေပးကာ၊ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတာင္စြန္းဓမၼဒူတဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးကဥယ်ာဥ္မွဴးၾကီးအျဖစ္ ပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ အပူ၊ အညစ္၊ အျပစ္မသန္းဘဲ သစ္ဆန္းစင္ၾကယ္စြာေသာ ရွဴမျငီးစရာေသြးေရာင္စံုစံု၊ ေမႊးရနံ့ထံုေသာ တရားဓမၼပန္း၊ ကုသိုလ္ပန္း၊ မဂ္ဖိုလ္ပန္းတို့အျမဲမျပတ္ပြင့္လန္းရာ သာသနာ့ဥယ်ာဥ္ၾကီးျဖစ္ျပီး ႏွစ္စဥ္ ရဟန္းေယာဂီ၊ သီလရွင္ေယာဂီ၊ လူေယာဂီ ႏွစ္ရာခန့္ အျမိဳက္အရသာသံုးေဆာင္ရာ ေနရာပင္တည္း။

အေတာ္အတန္ၾကီးေသာ ႏွစ္ထပ္RC အမ်ိဳးသမီးေယာဂီေဆာင္ အေပၚထပ္တြင္ေနရာျပည့္လုနီးပါး ခင္းထားျပီးရွိေလျပီ။ ထိုအေပၚထပ္ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ့တြင္ သီလရွင္အပါးႏွစ္ဆယ္စာအတြက္ ေနရာယူထားသည္ကိုေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ သူအလြန္ေပ်ာ္ရႊင္သြားသည္။ သူ႔ဘဝမွာသီလရွင္တစ္ၾကိမ္မွ မဝတ္ဖူး၊ အေနမနီးဖူး၍လားမသိ၊ ခုလိုတူတူေနရမည္ကို အေတာ္စိတ္ဝင္စားမိေလသည္။ "သုခဝတီစာသင္တိုက္က ဒုလႅဘသီလရွင္ေတြပါ၊ မနက္ျဖန္မနက္ေစာေစာမွ ေရာက္လာၾကမွာ"ဟု ဆရာမၾကီးေဒၚလွရီက ရွင္းျပသည္။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ဘန္ေကာက္လက္ရာ ျမဘုရားတစ္ဆူ သီတင္းသံုးလ်က္ရွိသည္ကို ဖူးေတြ႔ရသည္။

"လက္အုပ္ကိုပင္ၾကာငံုသြင္၊ အရင္ခ်ီပါေလ။ နဖူးလက္မ ညွိဳးဆံစ ထိရလက္အုပ္ေပ။ လက္ခ်၊ ဒူးခ်၊ တံေတာင္ခ်၊ နဖူးက်ေစ ဦးခ်ေလ။" ဟု သူကအသံေနအသံထားႏွင့္ဆိုျပကာ အေဒၚ၏လက္အုပ္ကို ၾကာငံုနဲ့မတူဘူး၊ ၾကာစုတ္ၾကာျပတ္နဲ့ တူေနတယ္၊ TVထဲမွာလည္းအဲ့တိုင္းပဲ၊ ဦးခင္ညြန္႔တစ္ေယာက္တည္း လက္အုပ္ေကာင္းေကာင္းခ်ီတတ္တာ။ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဘုရားေသခ်ာမရွိခိုးတတ္ဘူး" ဟုတခိခိရီရင္း ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ေျပာရာ အေဒၚကစိတ္မဆိုးေပ။ "ျပီးေတာ့ေလ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးကဟာ လက္စံုမိုး၍လား၊ လက္အုပ္မိုး၍လား ဘယ္ဟာအမွန္လဲ" ဟုေမးရာ အေဒၚက "ဒီမယ္ဒီကိစၥကေတာ့ လက္စံုမိုး၍ကအမွန္ ေသခ်ာတယ္။ ဆရာမေဒၚသူဇာ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာနထိ သြားေမးထားတာ" ဟုျပန္ေျဖရွာသည္။ "လက္အစံုမရွိတဲ့သူေတြအတြက္ ထည့္မတြက္ထားဘူးေနမွာ၊ ငါကေတာ့လက္အုပ္ပဲၾကိဳက္တယ္" ဆိုေတာ့သူ႔အေဒၚက "ငါကေတာ့လက္အစံုရွိလို့ လက္စံုမိုး၍ပဲဆိုမယ္ဟယ္၊ သြားရေအာင္ဓမၼာရုံထဲကို" ဟုေလာေဆာ္ေလသည္။ ေအးပါ ႏွစ္ခုေပါင္းျပီးမွ လက္စုတ္မိုး၍ လို့မဆိုရင္ျပီးတာပါပဲဟု သူကေျပာရင္းမ်က္ႏွာပိုးမေသစြာျဖင့္ အေဒၚေနာက္ကလိုက္ေလသည္။

သက္တမ္းၾကီးရင့္လွျပီျဖစ္ေသာ သစ္ေက်ာင္းေဆာင္ၾကီး၏ ေအာက္ထပ္ က်ယ္လြင့္လြင့္ဓမၼာရုံၾကီးတြင္ အသီးသီးေနရာယူၾကျပီးေသာအခါ ၾကည္ညိဳဖြယ္အသြင္ေဆာင္ကာ ရင့္က်က္ေသာအိေျႏၵျဖင့္ ကမၼဌာနာစရိယဆရာေတာ္ဘုရား ၾကြေရာက္လာခဲ့ေလသည္။ ဆရာေတာ္မွပထမဦးစြာ တရားအားမထုတ္မွီ ေရွးဦးစြာျပဳသင့္ေသာ ပုဗၺကိစၥမ်ားႏွင့္ ပရိကံျပဳျခင္း၏ အေရးၾကီးပံု၊အေရးပါပံုတို့ကို အေသးစိပ္ရွင္းျပေလသည္။ အမွန္ေတာ့ ေရႊဂူတရားစခန္းကား ယခုၾကြလာေသာဆရာေတာ္တို့၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာသခင္ျဖစ္သူ ေတာင္စြန္းဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အဆံုးအမၾသဝါဒမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ရွည္လမ်ားက်င့္သားရေနေသာ ဝါရင့္တရားစခန္းၾကီးျဖစ္ျပီး ေယာဂီမ်ားမွာလည္း တရားပါးဝ၍ဝါရင့္လွေလျပီကို ဆရာေတာ္မသိမဟုတ္၊ သိေလသည္။ သူတို့လိုမ်က္ႏွာစိမ္း၊ မ်က္ႏွာသစ္ေလးမ်ားကိုငဲ့ညွာကာ စိတ္ရွည္စြာအစမွ ျပန္စခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္အတန္ၾကာမွ သူသေဘာေပါက္မိကာ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေယာဂီေဟာင္းမ်ားကို ေက်းဇူးတင္မဆံုးရွိရေလသည္။ [ပထမဆံုးတရားစခန္း အေတြ႔အၾကံဳကို "နိဗၺာန္ဝင္လမ္း(၇)ရက္စခန္း" ဟုေခါင္းစဥ္တပ္ကာ သူအေသးစိပ္ေရးထားေသာ စာစုေလးရွိဖူးသည္။ ဘယ္စာအုပ္တိုက္သို့မွ မပို့ျဖစ္ဘဲ သူ့စာအုပ္ေသတၱာ၏ တစ္ေနရာရာတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီ၍ၾကာခဲ့ေလျပီ။ ထို့ျပင္သူ၏ ႏွစ္စဥ္တရားမွတ္စုမ်ား၊ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ အေတြးအၾကံခံစားခ်က္မ်ားသည္လည္း "တရားျမည္းသူၾကီး" ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဤဘေလာ့၏ draft ထဲတြင္ တိုးလို႔တန္းလန္းရွိေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါက္ေလျပီ။ လာမည္၊ ၾကာမည္... မေမွ်ာ္ၾကပါရန္ႏွင္။့ ဤပို့စ္တြင္မူသူ႔အား အနည္းငယ္မွ်သာ၊ အေပၚယံေလးလွ်ပ္၍လြမ္းခြင့္ျပဳေစလိုပါသည္။ ဤကား စကားျပား။]

ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာ သူသိထားဖူးသည္။ မဟာစည္ရိပ္သာမွာကေတာ့ ဆုေတာင္းမွာ မိစၦာဒိဌိ ၆၂ပါး တို့ဘာတို့ပါသည္။ ထားဝယ္ေဒသကၾသကာသကိုေတာ့ သူသိပ္မၾကိဳက္။ ယခုဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသကာသကတစ္မ်ိဳးထူးျခားသည္ကို ေတြ႔ရျပန္သည္။ "ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ ကာယ၊ ဝစီ၊ မေနာခ်ီလ်က္ သံုးလီေစတနာ၊ ေလးျဖာပဏာမ ပူဇနျဖင့္ ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာရတနာ ရတနာျမတ္သံုးပါး၊ မိဘႏွစ္ပါး၊ ဆရာသမားတို့ႏွင့္တကြ ျပစ္မွားမိသူပုဂၢိဳလ္အေပါင္းတို့အား ဘုရားတပည့္ေတာ္ ရုိေသျမတ္နိဳး လက္အုပ္မိုး၍ ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ့..."။ ေလးျဖာပဏာမ ပူဇန ကိုသူေခါင္းစားသြားသည္။ (၁။ကိုယ္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ၂။ႏွဳတ္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ၃။စိတ္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ၄။အက်င့္ျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္း တို့ပင္တည္း။) ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာမ်ားအျပင္ ျပစ္မွားမိသူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ထည့္၍ကန္ေတာ့ထားသည္ကို သူအလြန္သေဘာက်သည္။ သူကေဒါသစရိုက္ႏွင့္ ျပစ္မွားလြယ္သူတစ္ဦး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။

၈ပါးသီလေပးျပီးေနာက္ ဆရာေတာ္က ေယာဂီတို႔စိတ္ဟာ သီလနဲ့ ေဆးေၾကာျပီးလို့စင္ၾကယ္ေနပါျပီဟု ေျပာလိုက္ရာ သူအလြန္ေက်နပ္သေဘာေခြ႔မိေလသည္။ ထို့ေနာက္ မိမိဦးေခါင္းထက္သို့ ဘုရားပင့္ရသည္။ ေခါင္းထက္မွာဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေနသည္ ဟူေသာအသိက သူ႔စိတ္ကိုတစ္သက္လံုး မျဖစ္ဖူးျမဲထူးကဲေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကိုျဖစ္ေစသည္။ ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ ငါ့ေခါင္းေပၚမွာ ရွိေနတယ္၊ ငါျပဳျပဳသမွ်၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ကုသိုလ္အက်င့္ ကုသိုလ္စိတ္နဲ့ ဘုရားကိုပူေဇာ္ေနတာျဖစ္တယ္။ ငါမဟုတ္မတရား ေပါက္ပန္းေလးဆယ္ေတြးရင္လည္း ဘုရားသိမွာ၊ ဘုရားသီတင္းသံုးရာ ငါ့ေခါင္းထဲက မဟုတ္တဲ့အၾကံေတြမထြက္လာေစရဘူးစသျဖင့္ ဘဝင္ျမင့္ခ်င္သလိုလို၊ မဲတင္းေနမိသလိုလို ဘာလိုလိုၾကီးခံစားေနရတာျဖစ္သည္။

ျပီးေနာက္ခႏၶာကိုယ္ကို စြန့္လွဴရသည္၊ "...ဤခႏၶာကိုယ္အတၱေဘာကို အလိုေတာ္ရွိသလိုဆံုးမေတာ္မူနိဳင္ပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ စြန့္လွဴတန္းပါ၏... "။ တစ္သက္တာတြင္ ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ အသက္ႏွင့္ခႏၶာကို သာသနာအတြက္အပ္ႏွံ လွဴတန္းဖူးေလျပီတကား။ ျပီးေနာက္မွာ ကမၼဌာန္းေတာင္းရသည္။ "သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လ်င္ျမန္စြာကၽြတ္လြတ္ပါရေစျခင္း အက်ိဳးငွာ သမထ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာကမၼဌာန္းကို ေပးသနားေတာ္မူၾကပါကုန္၊ အရွင္ျမတ္တို့ဘုရား" ဟူ၏။ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ ဟူေသာစကားက နားတြင္းမွာပဲ့တင္ထပ္ေနခဲ့သည္။ ထို့ေနာက္တရားအားထုတ္ရာတြင္ အေႏွာက္အယွက္၊ အႏၱရယ္ကင္းရန္ႏွင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းမွဳသမာဓိျမန္ျမန္ရရန္ ေမတၱာပြားရသည္။

စာသင္ေက်ာင္းမွာ ဆရာမတစ္ေယာက္ေယာက္က စာေခၚခိုင္းျပီးအတန္းကိုျပစ္ထားခဲ့လ်င္ သူေျပာေနက်စကားက "ဆရာမေတာ့အလုပ္ေပးတရား ေဟာသြားျပန္ျပီ"ဟူ၏။ အခုေတာ့ အလုပ္ေပးတရားစစ္စစ္ကို သူေတြ႔ၾကံဳနာၾကားခြင့္ရေပျပီ။ ထိုညကဆရာေတာ္ဘုရားက သတိပ႒ာန္ေလးပါး အလုပ္ေပးတရားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားေပးသည္။ ၁။ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ၂။ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ ၃။ ေဝဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊ ၄။ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ တို႔ပင္တည္း။ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ တို့၏ ရွင္းလင္းေသာအဓိပၸာယ္ႏွင့္ အေသးစိပ္သတိကပ္ ရွဳမွတ္ပံုတို့ကို ဆရာေတာ္ဘုရားသင္ျပေပးသြားသည္။ ရုပ္တရား ႏွင့္နာမ္တရားအေၾကာင္းရွင္းျပသြားသည္။ သုတမယ (ၾကားနာသိ၊ သင္ယူသိ)၊ စိႏၱာမယ(ၾကံေတြးသိ)၊ ဘာဝနာမယ(ဘာဝနာအသိ တကယ့္လက္ေတြ႔ညဏ္ျမင္ အသိ) တို့အေၾကာင္း ေျပာျပ၍ထိုညဏ္၃မ်ိဳး ဆည္းပူးရန္တိုက္တြန္းသြားသည္။ တကယ့္အလုပ္ေပးတရားပါေပ။ ထိုတရားနာျပီးကတည္းက ထိုင္ရင္း၊ ရပ္ရင္း၊ သြားရင္း၊ လွဲရင္း ဘာလုပ္လုပ္၊ ဘယ္သြားသြား သူ႔စိတ္ကမအားလပ္ေတာ့ပါေပ။ ဒါရုပ္လား၊ နာမ္လား၊ ဆရာေတာ္လုပ္ခိုင္းတာဒီလိုလား၊ ဒီလိုေလးသိလိုက္ရမွာလား စသျဖင့္သူ႔စိတ္ႏွင့္ သူ႔ကိုယ္မွာျဖစ္သမွ် စိတ္ဝင္စားကာ အလုပ္ရွဳပ္၍သာေနေတာ့၏။

ေလာကတြင္ ရွားရွားပါးပါး သူေၾကာက္ေသာအရာမ်ားကို ျပပါဆိုလာလ်င္ အိပ္ယာေစာေစာထရျခင္းကို ေရွ႕ဆံုးကျပမိမည္ျဖစ္သည္။ အိပ္ယာေျပာင္းလ်င္ အိပ္မေပ်ာ္တတ္ေသာေၾကာင့္ မနက္ေလးနာရီထရန္အေရး သူဝန္ေလးလွသည္။  တံခါးဝနားေနရာျဖစ္၍လည္း အအိပ္ဆတ္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေယာက္ထ၍ အခင္းသြားတိုင္းနိဳးတတ္ေသးသည္။ သူဘယ္လိုျဖစ္ေနေန အခ်ိန္ကေတာ့သူ႔ူကို ဂရုမစိုက္ဘဲတခ်က္ခ်က္ ကုန္လြန္သြားေနခဲ့သည္။ အုန္းေမာင္းသံသဲ့သဲ့...အိပ္မက္လားတကယ္လား၊ ငါဘယ္မ်ားေရာက္ေနတာပါလိမ့္။ "ေယာဂီႏြယ္ဝင္ အို.. သူေတာ္စင္အေပါင္းတို့၊ ေမာဟပိတ္ဆီးးအိပ္ၾကီးအိပ္ခဲ့ၾက၍ ခရီးရွည္ၾကာသံသရာမွာ ဖန္ခါခါနစ္ျမဳပ္ေမ်ာခဲ့လို့ အေမာၾကီးေမာခဲ့ရေလျပီ။" ခ်ိဳျမန္သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံပါေပ။ (အဆိုေတာ္ေဒၚတင္တင္ျမ၏ အသံဟု ေနာက္သိရေလသည္။) ဆက္မွိန္းမယ္ၾကံကာမွ ေမာဟပိတ္ဆီး လို့ေမ်ာခဲ့ေမာခဲ့တာေတြပါလာေသာအခါ သူမမွိန္းျဖစ္ေတာ့ဘဲဆက္နားေထာင္ေနမိသည္။ "ယခုအခါ... ဇမၺဴကၽြန္းျမတ္ေတာင္လက္ယာမွာ တရားေတာ္ေနမင္း ေမာဟအေမွာင္ဖ်က္ျဖိဳခြင္းနိဳင္ဖို့ ထိန္လင္းစြာေပၚထြက္လာျပီျဖစ္ပါ၍... ဝပ္က်င္းမွထ၊ ပ်င္းရိငိုက္ျမည္းမွဳေတြဖယ္ခြာခ်လ်က္ တရားဓမၼေတြက်င့္ယူသံုးၾကရန္ ဘာဝနာဥာဏ္တစ္လီ စ,ၾကရေအာင္ ထေတာ္မူၾကကုန္ေလာ့"။

သူကဒီတစ္ခါပဲ ဒီေလာက္ေစာေစာမွာ ေက်ေက်နပ္နပ္ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္အိပ္ယာထဖူးေလသည္။ အက်င့္မရွိေသးေတာ့ ဆရာေတာ္အလုပ္ေပးထားတာေမ့၍ ေစာင္ကိုသတိအမွတ္မပါဘဲ ေခါက္ထည့္လိုက္သည္။ ကတ္ဆက္က အသံခ်ိဳခ်ိဳေလးေပၚလာျပန္သည္။ "ေယာဂီႏြယ္ဝင္ အို သူေတာ္စင္အေပါင္းတို့၊ ေမာဟပယ္ခ်ိဳး အိပ္ယာကနိဳးၾကသလို၊ ေကာင္းက်ိဳးေတြထြက္ေပၚလာရန္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္တို့ကို ေစတနာသဒၶါဟုန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ သတိသမၸဇဥ္သြင္းကာ ညင္ညင္သာသာျဖင့္ ရွဴ႕ပြားေတာ္မူၾကပါကုန္ေလာ့"။ အကြက္ေစ့လွပါေပတကား။ သူမ်က္ႏွာသစ္၊ သြားတိုက္အိမ္သာဝင္ ကိစၥတိုင္းကို သတိအမွတ္ျဖင့္လုပ္ရေတာ့သည္။ တကယ္လုပ္ေတာ့မလြယ္လွ။ ဘာကိုျဖစ္ျဖစ္ခဏသာ စိတ္ဝင္စားတတ္ေသာသူက ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼတို့ကို သတိထားေနဖို့ ေရေရလည္လည္ အားစိုက္ရေတာ့သည္။ ဒါေၾကာင့္ညဏ္ၾကီးလွေသာ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အိပ္ယာႏွိဳးရန္၊ တရားထိုင္ရန္၊ တရားနာရန္၊ ဆြမ္းစားရန္အတြက္ ေယာဂီႏြယ္ဝင္... ဟူေသာလကၤာပိုဒ္ေလးတြင္ သက္ဆိုင္ရာသတိေပးတိုက္တြန္းမ်ားထည့္ကာ စီစဥ္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပမည္။ ဥပမာ.. ဆြမ္းစားပင့္လကၤာေလးတြင္ ေျခလက္အိေျႏၵျိငိမ္သက္ေစ၍ သတိသမၸဇဥ္ညဏ္ယွည္၍ ၾကြလာပါရန္အျပင္ အစားအစာႏွင့္ပတ္သတ္၍ "ရုပ္နာမ္ဓာတ္ျပိဳပ်က္ထင္ျပီ၊ တဏွာမဝင္အနိစၥထင္ေအာင္ ညဏ္ယွဥ္မွတ္လ်က္ ဓာတ္ပရမတ္ႏွင့္ ခြဲခြဲျပီးမွီဝဲသံုးေဆာင္ေတာ္မူနိဳင္ၾကေစကုန္" ဟုဆိုထားေလသည္။

ေနာက္ေန့မနက္ေတြမွာ ကတ္ဆက္ကႏွဳိးတာကို သူမေစာင့္ေတာ့။ သံုးနာရီခြဲထ၍ အမ်ိဳးသမီးေယာဂီတစ္ရာအတြက္ ရွိရွိသမွ်ေျခာက္လံုးတည္းေသာအိမ္သာမ်ားကို တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာ၊ ေရျဖည့္ျခင္းအလုပ္ကို လံုခ်ည္တိုတိုဝတ္ကာ သတိအမွတ္ေတြကပ္၍ တစ္ေယာက္တည္းလုပ္ေတာ့သည္။ ေလးနာရီမွာ သူေရခ်ိဳးရန္အဆင္သင့္ရွိေလျပီ။ သိပ္ေတာ့မဟန္ပါ၊ ေလးနာရီခြဲမွ ငါးနာရီခြဲထိ တစ္နာရီအထိုင္ခ်ိန္တြင္ သူပက္ပက္စက္စက္ငိုက္ေလသည္။ ဘာမွထမလုပ္လည္း ထိုအခ်ိန္ကသူအျမဲငိုက္ခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းဆရာေတာ္က ကိုယ္ေစာင့္ကမၼ႒ာန္းေလးပါး (၁။ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ ၂။ ေမတၱာဘာဝနာ၊ ၃။ မရဏာႏုႆတိ ႏွင့္ ၄။ အသုဘကမၼ႒ာန္း တို့ကိုသင္ေပးျပီးေသာအခါမွ ထိုမနက္ေစာေစာတရားထိုင္ခ်ိန္တြင္ သူဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းစသည္ ထိုေလးမ်ိဳးေက်းဇူးႏွင့္ အိပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္သြားျခင္းေဘးမွ ကင္းေဝးရေတာ့သည္။ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကား သူအၾကိဳက္ဆံုးကမၼ႒ာန္းျဖစ္ေလသည္။ ငါးခ်က္ျပည့္ေအာင္မရွဳရ၊ ခေလာခေလာစ်ာန္ရေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းေယာဂီသက္ရင့္လာခ်ိန္ သူအိပ္ရန္လိုအပ္သည္ထင္တိုင္း ထိုအထိုင္ခ်ိန္တြင္ အိပ္ေရးဝေအာင္ငုတ္တုတ္ၾကီးအိပ္ေလသည္။ (ယခုရုံးတြင္ ေန့ခင္းစာစားျပီးတိုင္း ဟန္မပ်က္တစ္ေရးရတတ္ျခင္းကား ထိုတရားစခန္း၏ေက်းဇူးမ်ားအနက္ တစ္ခုပါေပ။)

တရားစခန္းတြင္ ဘုရားပန္အလွဴ၊ ေရအလွဴ၊ မီးအလွဴ၊ တရားစာအုပ္အလွဴ၊ ဓမၼပူဇာအလွဴ၊ ေဆးပစၥည္းအလွဴ၊ သိမ္ျပင္ရန္အလွဴ၊ ေရကန္ေဟာင္းျပန္ေဖာ္ျခင္းအလွဴ၊ သိမ္ဆင္းသံဃာမ်ားအား အဆင္ေျပရာရာမ်ားေလာင္းလွဴေသာအလွဴ၊ သက္ၾကီးပူေဇာ္ပြဲအလွဴ၊ ဇီဝိတဒါနအသက္လႊတ္အလွဴမ်ား၊ ဘက္စံုအလွဴမ်ားအျပင္ ညေနတစ္ခင္းစာေဖ်ာ္ရည္အလွဴတို့ကို အလွဴေရစက္လက္ႏွင့္မကြာဆိုသလို ျပဳျဖစ္ေလသည္။ ထိုတရားစခန္းအတြက္ ဆြမ္းအလွဴသည္ တစ္ႏွစ္ၾကိဳတင္စာရင္းေပးမွ လွဴခြင့္ရရွိနိဳင္တာျဖစ္၏။ တစ္လခန့္ၾကိဳထြက္ေသာ တရားစခန္းဖိတ္စာတြင္ အလွဴရွင္စာရင္းက ပါျပီးသားျဖစ္ေလသည္။ သူဆြမ္းလွဴခ်င္ေနမွန္းသိေသာ တရားစခန္းတာဝန္ခံမ်ားႏွင္ ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားက ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္တိုင္းသူ႔အားလာေခၚကာ သူတို့ႏွင့္အတူဆြမ္းကပ္ေစသည္။ ေရွ႔ႏွစ္မ်ားတြင္ေတာ့ သူတို့မိသားစုအမည္ႏွင့္ ဆြမ္းပါလွဴခြင့္ရေလသည္။ ရပ္ေဝးေယာဂီမ်ားအတြက္ ခရီးစရိတ္၊ မ်က္ႏွာသုတ္၊ ေခၽြးသုတ္၊ ေဆးဝါးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ ေသာက္ေရခြက္၊ ေရပံုး၊ ေရဖလားမ်ား၊ တံျမက္စည္း၊ လက္သုပ္တစ္ရွဴး၊ အိုးတိုက္စပါမက်န္သူမလွဴဖူးတာ မရွိေတာ့ဘူးေတာင္ထင္ရေလာက္သည္။ လက္ေပြ႔ကာလွည့္လည္ေရာင္းေသာ စံပါယ္ပန္းသယ္ကို ညေနတိုင္းဒီကိုလာပါဟု ေအာ္ဒါမွာကာ ဆရာေတာ္တရားေဟာရာ ဓမၼပလႅင္ကိုစံပါယ္ကံုးေတြ တိုးလို႔တြဲေလာင္းႏွင့္ သူ႔စိတ္တိုင္းက်ျပင္ဆင္ေတာ့လည္း တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေယာဂီၾကီးမ်ားကား သေဘာက်မဆံုး တျပံဳးျပံဳးရွိၾကသည္။ လွဴရတာအရမ္းကို ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ဟု ဒါန၏အရသာကို ထိုသၾကၤန္မွာသူစသိရသည္။

အိမ္သာေဆးေရျဖည့္ျခင္းမ်ားအျပင္၊ ေရစင္မ်ားေဆးျခင္း၊ ေသာက္ေရအိုးမ်ားျဖည့္ျခင္း၊ ဘုရားပန္းလဲျခင္း၊ စၾကၤ ံလမ္းမ်ားတံျမက္လွဲျခင္းမ်ားအျပင္ ဆြမ္းစားေဆာင္ထိဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္သည္အထိပင္အတင့္ရဲခဲ့ေလသည္။ အိမ္သာဘက္သြားရင္းက "ေန့ဆြမ္းခ်ိန္နီးျပီ ဒီအာလူးေတြအမ်ားၾကီး ဘယ္လိုျပီးပါ့မလဲ" ဟုညည္းလိုက္ေသာအသံၾကား၍ သတိမျပတ္ရွိသလိုလို ဂိုက္ေပးကာအာလူးဝင္ခြာျခင္း။ မနက္ႏွစ္ခ်က္တီးကတည္းက အိပ္ယာထ၍လုပ္ၾကကိုင္ၾကရေသာ ေဝယ်ာဝစၥမ်ားပန္းကန္သုတ္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္ေနတာျမင္၍ ပန္းကန္ဝင္သုတ္ျခင္း။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ေန့ဆြမ္းစားျပီး တစ္နာခြဲခန့္အနားယူခ်ိန္တြင္ အေပၚထပ္မိမိေနရာသို့လံုးဝျပန္မသြားေတာ့ဘဲ ဆြမ္းစားေဆာင္တံျမက္လွည္းျခင္း၊ ေရေႏြးအၾကမ္းပန္ကန္လံုးႏွင့္ ေရေႏြးအိုးမ်ားေဆးျခင္းႏွင့္ အလွဴရွင္မ်ားအတြက္က်သင့္ေငြ စာရင္းရွင္းတမ္းေရးျခင္းတို့ကို သူအျပတ္တာဝန္ယူလိုက္ေလသည္။) ေဝယ်ာဝစၥဟူသည္ သီလကုသိုလ္တည္း။ အေဒၚႏွင့္ပင္အေၾကာင္းမရွိဘဲ စကားမေျပာျဖစ္ျခင္း၊ မြန္းလြဲသြားလ်င္ သၾကားလံုးေဝး၍ လၻက္ေျခာက္ပါေသာေရေႏြးၾကမ္းပင္ မေသာက္ေတာ့ျခင္း စသည္မ်ားေၾကာင့္ သူ႔သီလကိုသူေက်နပ္လွသည္။ သီလႏွင့္လည္းအေပ်ာ္ၾကီး ေပ်ာ္မိေနေလျပီတည္း။ (ဆက္ပါမည္...)

1 comment:

ဇြန္မိုးစက္ said...

မင္းေရ...ဖတ္ရတာ အားရလုိက္တာကြယ္။ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း စိတ္ေတြၾကည္ႏူးၿပီး ကုိယ္တုိင္ကုသုိလ္ေတြ ရလုိက္သလုိပဲ။ း))
ဆက္ရန္ေစာင့္ေနပါ၏။

ေပ်ာ္ရႊင္က်န္းမာ မဂၤလာရွိေသာႏွစ္သစ္ျဖစ္ပါေစေနာ္။

ခ်စ္ခင္စြာ
ဇြန္